23948sdkhjf

Och vinnaren är...

I onsdags kväll var det dags. Tio lyckliga, och framför allt stolta, pristagare stod en i taget på scenen på Cirkus i Stockholm för att på Retail Awards-galan ta emot ett pris som bevisade att de var landets bästa inom sitt område. Priset delades ut i tio kategorier, bland andra Årets e-handel, Årets köpcentrum, Årets komet och Årets butikskedja. Vinnarna hyllades inte bara av de 500 personer från hela handeln som samlats på den stora handelsgalan utan också av hela branschen ute i landet.

Totalt fanns trettio nominerade på plats, ivrigt påhejade av supportrar i form av kollegor, leverantörer eller nöjda kunder. Trettio personer som alla egentligen är vinnare, genom att de avancerat så långt, noga granskade, diskuterade och nagelfarna av ambitiösa jurygrupper. Att bli nominerad till Retail Awards är en bedrift väl värd att uppmärksammas. Att bland alla anmälda företag och personer bli utvald som en av landets tre bästa inom sin klass i en bransch där mer än 50 000 företag och nära en halv miljon människor verkar. Men syftet med Retail Awards-galan är inte enbart att lyfta fram alla de duktiga människor som verkar inom handeln och hylla de mest framgångsrika företagen. Även om det är en viktig och väl motiverad anledning. Galan är också en samlingsplats för alla som verkar inom denna viktiga bransch, handeln. En möjlighet att träffas och umgås över företags- och branschgränser. Och inte minst ett tillfälle att fira ytterligare ett framgångsrikt år. 2007 blev det näst starkaste försäljningsåret sedan 1990. Och även om försäljningen mattades något mot slutet av året så slutade ökningarna på i runda tal sju procent. Att omsättningen i handeln ska öka lika mycket nästa år är det få som törs hoppas på, men helt klart är att handeln fortsätter vara en framgångsrik framtidsbransch. Här finns många vinnare, på olika nivåer, som är värda att firas.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078