Starkt 2007 för Helly Hansen
Norska Helly Hansen Group gjorde 2007 en vinst på 120 miljoner norska kronor att jämföra med 46 miljoner norska kronor 2006. Omsättningen ökade med fyra procent från 1 365 miljarder norska kronor 2006 till 1 419 miljarder norska kronor 2007. Försäljningen för 2008 indikerar att detta år kommer att bli ett ännu lönsammare år för företaget. – Vi har precis avslutat ett väldigt bra men otroligt intensivt år, säger Peter Sjölander, vd för Helly Hansen. Att lyckas öka vinsten under ett år då vi sett över i stort sett hela vår verksamhet och genomfört stora förändringar, är ett bevis på styrkan i Helly Hansens varumärke och de som arbetar i företaget. Omsättningen förväntas öka med 12 procent 2008. I slutet av 2007 hade Helly Hansen 126 butiker runt om i världen och antalet återförsäljare förväntas öka under 2008.