23948sdkhjf

Heart of Brands köper Gul & Blå

Gul & Blå ska lanseras på bred front säger den nya ägaren som ser förvärvet som ett steg mot att bli Nordens ledande modeföretag.

- Förvärvet av Gul & Blå AB är ett led i vår strategi om att bli det ledande modeföretaget i Norden med kvalitetsmärken. Svenskarna handlar mest jeans i världen, med en total försäljning på cirka 14 miljoner jeans 2007. Det innebär en stor potential för oss när vi ska lansera Gul & Blå jeans på bred front, säger Pia Imbro vd i Heart of Brands. Heart of Brands köper i ett första steg Gul & Blås försäljningsbolag, Gul & Blå AB, som innefattar tre centrala butiker i Stockholm. Heart of Brands förvärvar bolaget för 3,2 miljoner svenska kronor. Gul & Blå:s nuvarande ägare Crister Boork äger även bolaget Puss & Kram. Det företaget bildar ett nytt bolag, som kommer äga varumärkena Gul & Blå, Puss & Kram och Fonzie. Genom licensavtal med det nybildade bolaget skaffar sig Heart of Brands exklusiva försäljnings- och varumärkesrättigheter för varumärkena Gul & Blå och Puss & Kram. Det innebär rätten att tillverka, utveckla och sälja varumärkena internationellt. Heart of Brands har option att köpa detta bolag för 15 miljoner kronor senast 2012.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063