Golfande afrikaner ny marknad för Peak Performance
I mars öppnar sport och livsstilskedjan Peak Performance fyra nya general stores. Butikerna öppnar i Birsta i Sundsvall, Innsbruck, Amsterdam och också i Kapstaden som är en ny marknad för Peak Peformance. - Sydafrika och Kapstaden är framstående turistdestinationer och en växande marknad. På grund av dess klimat tror vi starkt på att en mix av vår Technical Sports-, Golf- och Sportswearkollektion, kommer ha en bra genomförsäljning där. För oss kommer butiken vara ett skyltfönster till en ny marknad och fungera som PR och marknadsföring i Afrika, för att bygga varumärkeskännedomen.” säger Jonas Ottosson, vd i Peak Performance. Inför sitt 20-årsjubileum 2006 uppdaterade Peak Performance butikskonceptet för sina General Stores. Det nya butikskonceptet ska kommunicera en känsla av äkthet och varumärkets vision att vara ett Mountain Resort Brand. Atmosfären beskrivs som varm och välkomnande, där passionen till outdoor-life och Peak Performance som ett internationellt premiumvarumärke förmedlas samtidigt som det är tänkt att ge ett aktivt och modernt uttryck. Varje butik är individuellt utformad utifrån sina fysiska möjligheter samt dess specifika egenskaper. Mörkt trä och betong är centrala designelement tillsammans med stora flat screens där säsongens skid-, golf- och sportfilmer visas. Peak Performances General Storeskedja har idag 60 butiker runt om i världen.