Bra år för Odd Molly
Odd Mollys nettoomsättning ökade under 2007 med 139 procent till 130,3 miljoner kronor (54,5). Rörelseresultatet ökade till 18,5 MSEK (4,9), vilket motsvarar en rörelsemarginal på 14,2 procent (9,1). Resultat efter skatt var 12,9 MSEK (3,4). Nettomarginalen steg till 9,9 procent (6,2). Fjärde kvartalet innebar en ökning av nettoomsättningen med 148 procent till 23,0 miljoner kronor. Rörelseresultatet var 0,6 miljon kronor. (-0,9) , vilket motsvarar en rörelsemarginal om 2,6 procent (-9,2). - När vi blickar framåt ser det fortsatt ljust ut. Ordersiffrorna för vår/sommar 2008 indikerar en försäljning på cirka 125 miljoner kronor, vilket är en ökning med 158 procent jämfört med föregående år, säger vd Christina Tillman i en kommentar till bokslutet. Även den kommande höstkollektionen blev väl mottagen av våra agenter – och ett inspirerat designarbete inför våren och sommaren 2009 pågår för fullt i våra nya lokaler i Gamla Stan. Året har börjat bra.