23948sdkhjf

Ny marknadschef renodlar Fjällräven

För en månad sedan tillträdde Fjällrävens nya marknadschef. Nu ska varumärket ses över och samordnas på olika marknader.

-Vi ska bli bättre på integrerade kampanjer och göra större kampanjer som funkar globalt, säger Fjällrävens nytillträdde marknadschef Jerry Engström. Jerry Engström kommer närmast från Unilever där han arbetade med varumärken som Axa, Dove, Becel. - Det jag tar med mig från Unilever är att arbeta mer med integrerade kampanjer. Det kan vi bli bättre på. Och även att jobba globalt med varumärket. Däremot kommer inte Fjällrävens varumärke att förändras i grunden, det är fortfarande funktion och kvalité som är kärnvärden, medan design och mode får stå tillbaka. - Vi ska försöka bli tydligare gentemot nybörjare så att steget ut i naturen blir lättare att ta. Tiden har kommit ikapp Fjällräven och allt fler är intresserade av naturen. Jerry Engström efterträdde Lars-Ola Brolinson som i somras blev försäljnings- och marknadschef för moderbolaget Fenix Outdoor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094