Lidl-vd startar modenäthandel
Modesatsningen Sid and Sally.com ska erbjuda konsumenter en bättre totallösning för försäljning av modekläder på nätet genom att ta ett helhetsgrepp över den virtuella köp- och upplevelseprocessen, skriver företaget i ett pressmeddelande. För att nå dit har man samlat en grupp personer med stor erfarenhet inom internetmarknadsföring och detaljhandel. Bland grundarna finns Johan Kinnander (idag vd för Glife och tidigare norden-vd för Google), Clemens Lindqvist (tidigare vd Mexx), Niklas Hägg (fd varumärkesansvarig JC Norden ) och Per Westling (tidigare Sverige-vd för Lidl och bred erfarenhet inom logistik). Målgruppen är modemedvetna killar/tjejer i den mentala åldersgruppen 18 – 35 år. En målgrupp man hoppas nå genom att lägga stora delar av marknadsföringsbudgeten på sökordsmarknadsföring, proffsbloggare och närvaro i olika communities. - Vår ambition är att bli bäst på den virtuella köp- och upplevelse processen och våra vapen är framför allt våra starka kompetenser inom viktiga nyckelområden, säger Johan Kinnander.