Från godis till vitaminer
Hälso- och skönhetsföretaget Midelfart Sonesson utser Daniel Juhlin till ny vd för Friggs AB. Han beräknas tillträda tjänsten senast den 1 april. Daniel Juhlin kommer närmast från Cloetta Fazer AB där han varit verksam sedan 2005 som kategori- och innovationsdirektör. - Tidigare var Friggs organiserat som ett affärsområde inom koncernen, men nu vill jag förtydliga organisationen, säger Peter Åsberg, koncernchef i Midelfart Sonesson. Daniel Juhlins uppdrag är att forsätta på den inslagna vägen som visat sig framgångsrik, men att öka takten. Under Friggs varumärke säljs vitaminer/mineraler, naturläkemedel och hälsosamma livsmedel som riskakor, multikakor, sportbars, örtteer, juicer, linser och fröer. - Med tanke på den starka hälsovågen i landet ligger Friggs helt rätt positionerat både som varumärke och företag, säger Peter Åsberg. Daniel Juhlin efterträder affärsområdetschef Joakim Borgmalm som valt att lämna uppdraget.