23948sdkhjf

Umeå vann Rosa Lördag-kampanj

Köpcentrumet Strömpilen i Umeå plockade i hård konkurrens hem titeln Årets bästa Rosa Lördag-arrangemang 2007. – Jätteroligt, nu måste jag genast sätta mig och planera för nästa års aktivitet, säger centrumledaren Ann Werner.

Av de 150 köpcentrum, gallerior och cityföreningar som arrangerade Rosa Lördagen i oktober som avslutning på Rosa Bandet-kampanjen i år, var det ett 20-tal som hade anmält sig till tävlingen för bästa arrangemang. Tävlingen, som är ny för året, var utlyst av Cancerfonden, Svensk Handel och Dagens Handel. Dessutom tävlade en grupp med enskilda butiker som också genomfört ett arrangemang under Rosa Lördagen. Efter en tuff gallring kunde juryn slutligen enas om att utse köpcentrumet Strömpilen i Umeå till årets vinnare. Centrumledaren Ann Werner berättar att de i år har byggt vidare på förra årets avtryckskampanj som var en pussparad, med en handparad under devisen ”Give me five – dags att handla”. – Handen är en symbol för att markera vikten av att alla kvinnor bör ge sina bröst fem minuters omtanke varje månad, berättar hon. Köpcentrumets kunder betalade fem kronor för att rita av sin handkontur. Dessutom bidrog Strömpilen och tre sponsorer med fem kronor var, vilket innebär totalt 25 kronor för varje hand till Rosa Bandet. Butikerna i centrumet hade olika erbjudanden med koppling till temat fem, och en säljtävling hölls butikerna emellan om vem som sålde flest rosa band. Vidare anordnades tävlingar och utställningar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094