Fullt ös på E-handelsdagen
160 deltagare samlades på Moderna Muséet för en heldag med seminarier och mingel. Bland talarna märktes Bonniers web-strateg Sigge Eklund, som talade om hur bloggar och nätcommunities förändrat nätkundernas beteende, Mattias Hallgrim, försäljningschef på Tradedoubler berättade om hur nätet förändrar annonsmarknaden och Thomas Eineving, vd för Wipcore Consulting, som talade om hur man på bästa sätt överför ett varumärke till nätet. Under eftermiddagen talade Anders Berggren på Strålfors Svenska AB om säkra betalningar på nätet och Arne Andersson från Posten Logistik AB om hur e-handlare kan ta hand om logistiken. Deltagarna i seminariet kom från både stora och små företag. Det fanns både noviser och etablerade e-handlare på plats, liksom en rad viktiga leverantörer. Under pauserna har det utbytts erfarenheter och knutits kontakter. Mer om e-handelsseminariet kommer i denna veckas nummer av Dagens Handel, med en uppföljning nästa vecka.