23948sdkhjf

Reklamen går HL Displays väg

Reklam bli allt viktigare i butikerna. Det är tydligt då HL Dispaly redovisar sina siffror för de tre första kvartalen i år.

De första nio månaderna för HL Display har gått bra. Nettoomsättningen uppgick under perioden till 1 314 (1 197) miljoner kronor. Det är en ökning om tio procent jämfört med samma period förra året. Rörelseresultatet uppgick till 135 (101) miljoner kronor och resultatet före skatt till 127 (89) miljoner kronor. Periodens nettoresultat uppgick till 88 (61) miljoner kronor och vinst per aktie efter utspädning var 11,35 (7,73) kronor. Det framkommer i HL Displays delårsrapport för januari till oktober 2007. Om man ser till den senaste tolvmånadersperioden så uppgår nettoomsättningen till 1 565 (1 421) miljoner kronor och resultatet före skatt till 130 (95) miljoner kronor. För resterande delen av året bedömer HL Display att man ska öka försäljningen med ungefär åtta procent. Resultatet före skatt beräknas för helåret bli minst 140 miljoner kronor. HL Display är levererar produkter och lösningar för butikskommunikation och varuexponering till detaljhandeln. Ett tusental personer är anställda inom bolaget som omsatte 1,4 miljarder kronor under 2006. Bolaget har säljbolag i 31 länder i Europa, och Asien med Frankrike, Storbritannien och Sverige som största marknader. HL Displays aktie är sedan 1993 noterad på OMX Nordiska Börsen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.142