23948sdkhjf

Björn Borg ökade mer än hundra procent

Det går bra för svenskt mode. Kursraketen Björn Borg har ökat sin varumärkesförsäljning med 81 procent för det första halvåret i år.

Vinsten ökade med 116 procent till 36,5 (16,9) miljoner kronor. – Det känns extra roligt att vi med vår första rapport efter steget in på Stockholmsbörsen fortsätter leverera starka siffror. Jag gläder mig också åt att vi stärker vår internationella närvaro ytterligare genom att hälsa tre nya marknader välkomna till Björn Borg-nätverket, säger Nils Vinberg, vd i Björn Borg i en kommentar. Rörelseresultatet ökade med 121 procent till 50,6 miljoner kronor (22,9). Nettoomsättningen ökade med 69 procent till 206,5 miljoner kronor (122,6).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062