23948sdkhjf

Ridning Stadiums nya giv

Under hösten kommer Stadium att börja sälja ridkläder och tillbehör i cirka 30 av sina butiker. – Vårt fokus kommer att ligga på produkter för fritidsryttaren, men vi kommer även att ha en del tillbehör för hästen, säger Stadiums informationschef Sussi Calås-Jonsson.

Anledningen till att Stadium nu väljer att satsa på ridsportsartiklar är att efterfrågan under en längre tid varit stor.


– Ridning är den största flicksporten i landet, och vi har många kunder som har frågat efter den typen av produkter, säger Sussi Calås-Jonsson till Dagens Handel.


Trots att det nu tillkommer ett nytt sortiment så kommer det redan befintliga inte att minskas ner.


– Vi kommer att skapa plats på annat sätt, säger Sussi Calås-Jonsson.


Ridsortiment kommer till en början att finnas i 25-30 butiker spridda över i landet. Efter en tid kommer satsningen att utväderas. Den nyöppnade Stadiumbutiken i Sisjön, Göteborg, kommer att få ett extra stort sortiment jämfört med övriga butiker.


Merparten av kläderna, skorna, hjälmar och övriga ridtillbehören kommer att säljas under Stadiums eget varumärke Everest, men även andra varumärken kommer att ingå i sortimentet. Utbildningen av personalen kommer att ske bland annat med hjälp av företagets leverantörer.


– Vi har också säkerställt att vi har ridkunnig och rid-instresserade medarbetare i de butiker det handlar om.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063