Åhléns startar ny butikskedja
Kedjans målgrupp är modemedvetna kvinnor och utbudet sträcker sig mellan damkonfektion, heminredning och kosmetik. Bland märkena kommer att finnas Vera, Stockholm och Day. Vad skiljer Myself & Friends från Åhléns City i Stockholm? – Åhléns City finns på bara ett ställe. Det här är planerat att bli en rikstäckande kedja. Vårt utbud ska bli en bra blandning av produkter, med inriktning på dam eftersom vi tycker att dam är en bra målgrupp där vi kan erbjuda ett bra utbud som tilltalar kvinnor, säger Joakim Forsell, vice vd för Åhlénsgruppen till Dagens Handel. Är ni inte rädda att knapra från försäljningen hos Åhlens? – Tvärtom. Vi är säkra på att det här kommer att locka fler kunder på flera håll att ta del av utbudet. I slutet av april öppnar men ytterligare en butik i Globens centrum i Stockholm. Ytterligare fem butiker planeras efter sommaren, var de kommer att ligga kan inte Joakim Forsell svara på. Men han tror på en spridning av både storstadsregioner och mindre orter. Den första butiken blir 200 kvadratmeter.