23948sdkhjf

Uppsala lockar shoppare med gratisbuss

Service, service och åter service. Butikerna och handlarna satsar nu allt mer pengar och engagemang på att locka med annat än billiga varor.

I Uppsala har man under mars månad ett försök där en gratis busslinje trafikerar sträckan Ultuna och Gränby. Under 2006 hade Gränby 5,4 miljoner besökare, det är samma siffra som år 2005. Men nu vill Gränby att fler kunder ska hitta dit. Därför satsar man nu på mer okonventionella sätt att locka kunder. – Det ska vara en upplevelse att åka buss. Därför bjuder vi på överraskningar för passagerarna. Min förhoppning är att fler söker sig hit när det är gratis att åka, säger Kalle Lindgren, marknadsansvarig vid Gränby centrum till Upsala Nya Tidning. Målet är att antalet besök ska öka med två procent i år. Ica Maxi i Stenhagen har haft erbjudanden där kunderna fått köpa bension för tio öre per liter, samtidigt satsar Coop i Boländerna på reklamfinansierad mjölk. Beroende på hur det går med reklammjölken så öppnar Magnus Wikström, stormarknadschef på Coop Forum i Boländerna, för att reklamfinansiera även andra varor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109