NK skapar exklusiv stammisklubb
– Hittills har alla våra nyckelkunder fått samma erbjudanden, men när vi analyserat deras beteende har vi funnit att det finns en grupp stamkunder som tillbringar flera timmar varje vecka på NK. De samlar på sig mer än 35 000 lojalitetspoäng per år. För dem är NK ett andra hem, och de förtjänar att bli lite mer uppmärksammade, säger NK:s marknadschef Camilla Wallander. Hon förklarar att det är de små gesterna som uppskattas – bekväm fri parkering, tillgång till fräsch kundtoalett, fri garderob och en kopp kaffe på maten. – Vi vill bjuda på sådant som underlättar shoppingen. Andra överraskningar som Svarta Nyckelnkunderna bjuds på är förhandsinformation om nya kollektioner, specialvisningar och andra speciella evenemang. De ska också få förtur på rean. Med Svarta Nyckeln tar NK upp en tradition från början på förra seklet. – Grundaren, Josef Sachs, månade om stamkunderna och skapade en exklusivitet kring dem. Det är ett arv vi vill föra vidare, säger Camilla Wallander.