23948sdkhjf

Gina Tricot satsar på glasögon

Den svenska dammodekedjan Gina Tricot satsar på badmode och glasögon.

Under våren kommer Gina Tricot att lansera glasögon i landets optikbutiker. – De bågar vi erbjuder kommer att ha en hög modenivå och rikta sig enbart till dam. Vi kommer att lansera bågarna i fler länder än i Sverige, säger Jörgen Appelqvist, vd för Gina Tricot till Dagens Handel. Bågarna kommer att lanseras i Sverige, Norge, Finland och Danmark till en början, men Jörgen Appelqvist öppnar för fler länder än så. – Ja, det kan bli många fler länder, säger han. I Sverige har bland annat Synsamkedjan hakat på Gina Tricots glasögon som kommer att finnas i 14 modeller. – Ja, Synsam och ytterligare ett par kedjor har fastnat för Gina Tricots glasögon. Det innebär en täckning av 80 procent av den svenska marknaden, säger Ronald Gezang, vd för EGO som är Nordens största distributör av glasögonbågar. I mars lanserar också Gina Tricot en ny nisch. Badmode blir en ny satsning. Det blir både badkläder och badtillbehör.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.076