23948sdkhjf

Ny marknadsdirektör på Coop Sverige

Coop Sverige stärker upp sin ledning och rekryterar Katarina Viebke.

Hon blir ny marknadsdirektör för Coop Sverige från den 1 april 2007 och blir då chef för avdelningen central marknad i Coop Sverige. Härmed tar hon plats i Coop Sveriges företagsledning. – Katarina Viebke har en bred erfarenhet från många olika delar av Coop Sveriges verksamhet, och har även en mycket god känsla för de värden som våra varumärken står för. Hon var en av nyckelpersonerna i arbetet när de nya koncepten för Coop Konsum, Coop Nära och Coop Extra skapades och nu får hon en mycket viktig roll i det fortsatta arbetet med våra gemensamma varumärken, säger Thomas Evertsson, vd för Coop Sverige. Katarina Viebke kommer närmast från tjänsten som försäljningschef på Coop Konsum och Coop Nära. – Coop Sverige är inne i en mycket spännande period med offensiva satsningar och vi har under året framgångsrikt börjat arbeta med Coop som gemensamt varumärke. Det ska bli mycket spännande att fortsätta och utveckla det arbetet, säger Katarina Viebke. Hon efterträder Thomas Johansson som lämnar Coop Sverige för att ingå i Coop Nordens återinrättade funktion för affärsutveckling.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062