Björn Borg säljer för miljarder
Worldwide Brand Management som säljer varumärket Björn Borg ökade sitt rörelseresultat med 151 procent till 24 miljoner kronor under tredje kvartalet. Försäljning av varumärken uppgick till 409 miljoner kronor, en ökning med 87 procent. Nettoomsättningen ökade med 67 procent till 93,4 miljoner kronor. Tre nya konceptbutiker öppnades, varav en egen i Sverige och två franchisebutiker i Holland. - Varumärkesförsäljningen av Björn Borg-produkter har för första gången överstigit en miljard kronor på årsbasis. säger Nils Vinberg, vd i WBM i en kommentar till kvartalsrapporten. WBMs detaljhandelsverksamhet har hittills i år ökat med 22 procent till 27 miljoner kronor. Konceptbutikerna ökar försäljningen mest, medan factory outletbutikerna ökar något mindre. Rörelseresultatet ökade från 4,9 till 8,0 miljoner kronor.