23948sdkhjf

B&O på offensiven

Bang & Olufsen i Täby är först i Skandinavien med kedjans nya butikskoncept. I Åre öppnar en butik i butik-avdelning. ”Viktigt för fackhandeln att liera sig med starka varumärken”, säger landschefen.

Det nya konceptet som öppnar i Täby är mycket yteffektivt och visar ett fullt Bang & Olufsen-sortiment på endast 70 kvadratmeter. En av nyheterna i konceptet är Turning Scene som är en roterande display för bild och ljud. Den möjliggör att kunden bekvämt kan sitta och provtitta och provlyssna på flera olika TV och högtalare genom en enkel knapptryckning på fjärrkontrollen Beo4. - Butiken är uppbyggd så att varje produktuppställning får sin egen plats så att den kan upplevas för sig, utan inblandning från övriga produkter. Tanken är att kunderna i lugn och ro ska kunna strosa mellan produkterna och få kvalitativa demonstrationer,” säger Lena Ekelund Pledger, ansvarig för Bang & Olufsens butikskoncept i Sverige. Samtidigt meddelar företaget att de öppnar en butik i butik i början av november 2006 på Åre Bild & Ljud. - Vi befinner oss i ett skede där vi offensivt arbetar på att bygga ut vårt svenska distributionsnät, säger Tommie Lindberg, landschef, Bang & Olufsen i Sverige. Konkurrensen från stormarknaderna är tuff och för fackhandlare som vill differentiera sig så krävs det ett djupare samarbete med några få starka varumärken istället för att erbjuda allt till alla och till ett så lågt pris som möjligt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062