Liten ökning för Axfood
Bäst gick det för Willys som ökade försäljningen med 7,3 procent. Sedan årets början har Willys ökat omsättningen med 10,9 procent. Hemköps butiker (egenägda och franchise) minskade under månaden försäljningen med 2,3 procent. Sedan årsskiftet har Hemköp ökat med 1,7 procent. Willys hemma har under månaden minskat omsättningen med 5,5 procent Sedan årsskiftet har Willys hemma minskat med 4,4 procent. Axfoodkoncernens konsoliderade nettoomsättning under september ökade med 0,3 procent till 2 340 miljoner kronor. Under januari-september var koncernens konsoliderade nettoomsättning 21 424 miljoner kronor, en ökning med 3,1 procent. Rörelseresultatet för januari - september var 938 miljoner kronor (825). I rörelseresultatet ingår ersättningen för förlikningen med Vi-butikerna med 89 miljoner kronor.