23948sdkhjf

Ramadanklirr i Willys kassor

Dadlar, bakverk och halalslaktad kyckling säljer som smör under muslimernas högtidsmånad. Försäljningen av Willys sortiment från Mellanöstern och Balkan ökade med 44 procent under de tre första veckorna av ramadan.

Sedan 2003 har Willys haft ett sortiment med produkter från Mellanöstern och Balkan. I samband med den muslimska fastemånaden ramadan och avslutningsfesten id al fitr, mer än dubbleras försäljningen av detta sortiment. - Vi anpassar vårt sortiment och köper in de produkter som efterfrågas till ramadan, bland annat färska dadlar, halalslaktad kyckling, olika soppor och bakverk. Varje år jobbar vi hårt för att få fram tillräckligt stora volymer för att kunna möta kundernas efterfrågan, berättar Irene Seideman, kategorichef globalt sortiment på Axfood. Under de tre inledande veckorna av ramadan ökade försäljningen med 44 procent jämfört med motsvarande period förra året. Under ramadan förra året såldes varor ur det globala sortimentet för 4,9 miljoner kronor. - Under den avslutande veckan är det extra bra försäljning. Förra året ökade försäljningen av sortimentet under avslutningsveckan med 133 procent jämfört med en normalvecka, säger Kenneth Wall, presschef på Axfood.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062