Coop tar upp kampen med klädhandeln
Nu ska Coop börja slåss om de attraktiva och lukrativa barnkunderna på allvar. Med en ny profil på Coops barnkläder ska man locka barn och tweens till Coops klädavdelning.
Borta är den gamla stämpeln av Konsumbyxor och mysstickat. Coop vill att deras barnkläder av märket Friends ska bli heta. Nu satsar koncernen på barnklädesavdelningar med ny skyltning och fler nyheter. Från årsskiftet ska det, var sjätte vecka, komma nyheter bland barnkläderna. – Visst har vi kunder som åker till Coop Forum i första hand för att köpa Friendskläder, de vet att kläderna har hög kvalitet, men ändå är billiga. Den gruppen är för liten, nu vill vi att fler ska få upp ögonen för Friends, säger Claes Wallberg, säljchef kläder och skor i ett pressmeddelande. Coops varumärke Friends har funnits i drygt ett år. Helt nya kollektioner lanseras tre gånger per år.