Nu blir Dagens Handel veckotidning
– Att Dagens Handel blir en veckotidning är nödvändigt för att försvara tidningens ledande ställning på marknaden, säger Mentor Onlines vd Mikael Heinig. Planerna för tidningen är ambitiösa. Dagens Handel fortsätter att vara en medlemstidning för Svensk Handel och kommer att ha en avdelning med information från branschorganisationen. Mentor tar över Dagens Handels redaktion, som kommer att utökas. En annons- och försäljningsorganisation med höga mål är redan på plats. – Nästa år räknar vi med att sälja annonser för 9 miljoner kronor. Som veckotidning blir vi mer intressanta för exempelvis platsannonsering. Med seminarier, konferenser och events blir Dagens Handels omsättning 20 miljoner kronor, säger Mikael Heinig, som räknar med att tidningen ska gå med vinst redan nästa år. Svensk Handels vd Dag Klackenberg ser den ökade periodiciteten som mycket viktig. – Vi får nu en kanal att möta våra medlemmar varje vecka, med såväl nyheter om handeln som egen medlemsinformation från Svensk Handel. Detta till en kostnad som blir lägre än när vi själva gav ut tidningen med färre nummer. Dessutom får våra medlemsföretag Fri Köpenskap varje vecka som en extra bonus, säger Dag Klackenberg.