Oh mama, can you pay
Minkpälsar och Gucci-pjucks för 1-åringar – inget konstigt med det. Sedan några år är det väldigt inne att ha barn och att inte låta detta faktum påverka livet särskilt mycket. Man ska fortfarande se ärtig ut och ha ett intressant aktivt liv. Barnen blir schyssta tillbehör som ska förstärka föräldrarnas identitet.
Glamourmammorna dricker latte och drar värstingbarnvagnar i prisklass ”dyrt”. Liksom i olivoljehyllan i butiken finns barnprylarna i ett bredare kvalitetssortiment. Billigt, jovars, men framför allt dyrt. Lyxigt. Bling-bling. Barnen blir små projekt som ska formas och stylas. Flashiga kläder, Burberry nappflaskor, designade nappar – du kan köpa en diamantbeströdd (278 diamanter och vitguld) för 17 000 dollar på itsmybinky.com – eller blöjväskor i ormskinn. Det har blivit allt vanligare att skicka barnen på läger där de ska lära sig ledarskap, golf och annat nyttigt och fler föräldrar tar hjälp av konsulter för att lära barnen bordsskick, cykla, sitta på pottan och så vidare.