Hemköp satsar på nyttiga emv
I kölvattnet av Hemköps storsatsning på hälsa lanserar Axfood nu ett eget hälsomärke inom livsmedel.
Det blir det egna varumärket Hemköp Nyttiga som ska ta Hemköp till en mer hälsosam nivå. De varor som finns med är nyckelhålsmärkta och stämmer över ens med Livsmedelverkets nya gränser för nyckelhålsmärkningen. Ett tjugotal varor ska till en början säljas under Hemköps Nyttiga. – Utbudet av Hemköp Nyttiga är än så länge ganska blygsamt men det utvecklas snabbt. Vi kommer att fortsätta att bygga på vår hälsosatsning med både fler Hemköp Nyttiga produkter och andra hälsoinriktade varor, säger Sven Skarlöv, försäljningschef på Hemköp i ett pressmeddelande. Sedan tidigare har största konkurrenten Ica sin egen varumärkesserie Gott liv som erbjuder livsmedel med en hälsoprofil.