23948sdkhjf

JC satsar på tweens

JC som länge brottats med vikande försäljningssiffror satsar för att nå nya kunder.

I år lanseras satsningen på nya målgrupper, något man jobbat med under ett par år, och det ska genomföras även om RNB köper bolaget. Två nya koncept ska lanseras, ett för målgruppen 13–30 år och ett för målgruppen 6–13 år. I åldersgruppen 6–13 år ingår också tweensen (10–13 år) som JC anser är den viktigaste eftersom de har mycket att säga till om vad gäller familjens konsumtion. Samtidigt står ökad försäljning i fokus, målsättningen för JC är att ha en rörelsemarginal på tio procent och en högre organisk tillväxt än branschgenomsnittet, skriver Dagens Industri. I takt med lanseringen bygger också JC om alla butiker, och ytterligare 30 nya ska öppnas varav en blir en outlet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.149