Björn Borg till England och Tyskland
WBM, Worldwide Brand Management, som äger rättigheterna till Björn Borg, har tecknat ett avtal med den brittiska leverantören Interpool Ltd om försäljning av kläder och underkläder på de brittiska öarna. Lanseringen av varumärket kommer att ske den 1 juni, de första plaggen beräknas börja säljas under hösten eller tidigt vinter i stora varuhus. – Jag är mycket nöjd med att vi hittat en väletablerad distributör för England och Irland, med bred erfarenhet från starka modevarumärken och butiksverksamhet. Vi vet hur viktigt det är med en djup lokal marknadskännedom och ett etablerat nätverk, inte minst på en så kräsen marknad som England, säger Nils Vinberg, vd i WBM i ett pressmeddelande. Dessutom kommer den tyska varuhuskedjan Karstadt påbörja en testförsäljning av varumärket under hösten i Leipzig. – Samarbetet med Karstadt är en snabb och kostnadseffektiv möjlighet för oss att lansera Björn Borg-varumärket i Tyskland – Europas största modemarknad. Vi är givetvis glada att vara ett av de varumärken som valts ut för att höja modegraden i ett av Karstadts varuhus, säger Nils Vinberg. Läs börsintervjun med Nils Vinberg i Dagens Handel nr 5, ute nu.