23948sdkhjf

Axelssons ska komma på fötter

Familjeföretaget Axelssons med mode för kvinnor ska vända förlust till vinst.

Ett generationsskifte, en ny logotyp och en ny butiksprofil ska få företaget att redovisa en årlig vinst på minst sex procent. En budget på tolv miljoner kronor ska hjälpa kedjan på fötter, bland annat ska kedjan ska etablera en butik per år byggas om och fräschas upp för att locka kunder. Genom ett samarbete med två elever på Konstfack har en helt ny butiksmiljö tagits fram. Man satsar dessutom på att expandera med ny butik per år och kan tänka sig att utöka utbudet med skor, accessoarer och väskor. – Butikerna har tydligare rumsindelningar med egen färg och profil. Entréerna är modernare för att även attrahera yngre kunder, säger Jens Andersson till Dagens Industri. Axelssons har i dag 13 butiker på sju orter.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.068