L´Oreal lägger bud på Body Shop
L´Oreal och Body Shops styrelse har i dag kommit överens om budet som ska erbjudas Body Shops aktieägare. Godkänns budet köper L´Oreal det brittiska kroppsvårdsmärket, Body Shop kommer att fortsätta vara ett eget varumärke under L´Oreal. – L´Oreals styrka som företag och märkesutvecklare kombinerat med vår globala butikskedjas färdigheter och värderingar kan bli en betydelsefull spelare inom make-up och kroppsvårdssektorn, säger Adrian Bellamy, ordförande för Body Shop, i ett pressmeddelande. Grundaren Anita Roddick säger i ett pressmeddelande att budet är den bästa 30-årspresent Body Shop kunde få. Hon säger också att L´Oreal förstår Body Shops kärnvärden och den utveckling företaget gått igenom sedan det grundades för 30 år sedan. Anita Roddick kommer att stanna kvar som konsult för Body Shop. Body Shop har i dag 2 085 butiker i 54 länder.