23948sdkhjf

Hallå där Magnus Wikner som blir ny marknadschef på Ica

Ica har dunkat in sitt varumärke med hjälp av tv-såpan i Ica-Stigs butik. Från i sommar byter man marknadschef.

Vad kommer du tillföra Ica? – Det får du fråga dem om. Jag tror att för att lyckas med sitt jobb måste man brinna för det man ska göra. Ica är för mig ett spännande varumärke som jag ser på med stor respekt. Det ska bli en utmaning att utveckla Ica vidare och det ska bli speciellt spännande eftersom Ica haft en väldigt framgångsrik marknadsföring som satt en ny standard i marknadsföringssammanhang. Många har försökt att följa efter. Jag närmar mig jobbet med stor glädje och ödmjukhet, men jag måste sätta mig in i jobbet innan jag kan säga vad jag kommer kunna göra för Ica. Vad har du gjort tidigare? – I dag är jag marketing director på Mc Donalds i Sverige. Innan det har jag bland annat jobbat som brand director på My Travel och som marknadschef på Ving och på Hemglass. Det innebär att jag har en bred och lång erfarenhet från marknadssidan. Blir det mer glass och hamburgare på Ica i framtiden? – Haha, nej det tror jag inte. Ica har och behöver ha ett väldigt brett sortiment med många varor. De som utvecklar sortimentet har bra koll på vad som är gångbart, det blir inte bara hamburgare och glass i framtiden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063