23948sdkhjf

Intersport ska växa med ny strategi

Efter bråket med Raketsportgruppens Go går nu Intersport vidare.

Istället för att lägga energin på att bråka om rättigheterna till Stockholmsbutikerna väljer man nu att slipa klorna inför kommande reklamkampanjer. Intersport ska bli det självklara valet av sportbutik för konsumenterna. – Vi är ungefär lika stora som Stadium omsättningsmässigt, men har betydligt fler butiker i landet. Vår ambition är att fortsatt stärka vår position som Sveriges största sportkedja. Det kommer vi att göra genom att utveckla vår marknadsföring och i den fokusera på sport, kunskap och service, säger Fredrik Malm, vd för Intersport till Dagens Industri. Under förra året lade Intersport ner närmare 110 miljoner kronor, brutto, på reklam. Den summan blir ungefär samma i år, men man hoppas bli mer synlig genom en ny marknadsföringsstrategi och en ny reklambyrå. Dessutom tror kedjan att stora evenemang som sommarens fotbolls-VM ska göra att konsumenternas intresse för sport ökar. Svensk sportfackhandel omsätter idag ungefär 15 miljarder kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.076