23948sdkhjf

Hallå där Jonas Regnér på Gooh

De företag som tillverkar snabbmat försöker sticka ut för att synas. Lantmännens och Operakällarens koncept Gooh tror att Stockholms taxiförare är den bästa reklampelaren och kommer låta Taxi 020-förarna göra reklam för Gooh till sina kunder.

Ni ska låta Stockholms taxiförare göra reklam för er mat, varför? – Vi tycker att det är roligt att prova ett nytt och annorlunda sätt att marknadsföra våra produkter på. Tio taxibilar från Taxi 020 kommer att skyltas med Gooh-loggan och förarna ska, då kunden betalar, prata om Gooh och dela ut en rabattkupong för en måltid hos Gooh. Är taxiförare också bra marknadsförare? – Vi tror att taxiförarna är mycket bra ambassadörer för våra rätter. Men de kommer inte att prata sönder taxigästerna, utan säga några korta meningar när de släpper av den kund de kör. En taxiförare har i snitt 2 000 körningar per månad, alltså har vi 20 000 möjliga exponeringar under den tiden. Hinner en affärsresenär köpa och äta er färdigmat på väg från taxin till flyget eller tåget? – Alla våra butiker har också värmningsmöjligheter och platser där man kan sitta och äta. Vi har faktiskt affärskunder som återkommande handlar mat i Stockholm som de fraktar och äter i Tyskland.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.1