23948sdkhjf

Visa gör kampanj för att öka kortanvändandet

På måndag börjar kortföretaget Visa en kampanj i Sverige som ska locka folk att handla mer med kort, också för mindre summor eller dagliga inköp.

Men redan i dag startar kampanjen i Europa. Kampanjen är uppbyggd kring temat ”Njut varje dag”, enligt ett pressmeddelande. Visa Europes vd Hans van der Velde säger i pressmeddelandet: - Visa förstår att vardagslivet är det viktigaste. Så trots att de flesta redan använder sitt Visakort vid stora inköp vill vi påminna om att de kan använda Visakortet för vardagens små inköp som gör det dagliga livet njutbart. Det kan vara allt ifrån morgonens första kopp kaffe till att hänge sig åt en bit chockladkaka på eftermiddagen eller ett glas vin tillsammans med sina vänner på kvällen. Enligt Dagens Industri är Visa det största kortföretaget i Europa och har ungefär halva marknaden, närmare tio procent av alla kortköp i Europa görs med ett Visakort. I Sverige har än fler Visakort, 16 procent av alla kortköp i Sverige görs med Visa.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063