23948sdkhjf

RNBs försäljning upp i september

Det går bra för RNB, Retail and Brands, just nu. Bolaget ökade försäljningen i september med 21,9 procent jämfört med september 2004.

Den totala försäljningen uppgick till 121,9 miljoner kronor, jämfört med 100,0 miljoner kronor samma månad förra året. Trots det minskade ändå försäljningen i jämförbara butiker med 0,8 procent. – Under september var vädret väldigt varmt och vi ser en förskjutning i försäljningen av ytterplagg, säger Göran Blomberg koncernekonomichef på RNB till Dagens Handel. Förra året hade RNB en ökning av försäljning i jämförbara butiker på 12 procent under september, mot septembers tapp i år på –0,8 procent. Men Göran Blomberg ser ljust på framtiden: – Vi har ökat andelen butiker vilket påverkar försäljningen positivt. De närmaste 12 månaderna ser vi en stark försäljning för detaljhandeln. RNB har också ökat andelen butiker, från 84 förra året till 99 den sista september i år. I RNB ingår bland annat Polarn O. Pyret, Filippa K, Saks, Solo och Boss. Under augusti hade RNB en ökning av försäljningen med 22,7 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063