23948sdkhjf

Gucci satsar på Asien

Gucci tror på Kina. Därför satsar de nu stora resurser på jätten i öst.

Guccis försäljning på den asiatiska marknaden, förutom Japan, har ökat med 30 procent per år. Sammanlagt säljer Gucci 20 procent av sina produkter i Asien. Under de närmaste tre åren ska därför designbolaget använda 60 procent av sina investeringar i Kina, bland annat ska man öppna tio nya butiker i Kina. Men Gucci är inte ensamma, också LVMH Group där Louis Vuitton ingår, siktar på Asien och då främst på Kina. Enligt den danska tidningen Børsen är den kinesiska marknaden attraktiv med allt fler miljonärer och en ekonomisk tillväxt på nio procent. Gucci köpte förra året Yves Saint Laurent, med en ny designer hoppas man öka kundernas intresse för märket.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063