23948sdkhjf

Elektronikkedjorna möblerar om

Prispress räcker inte som konkurrensmedel inom hemelektronikhandeln. Expert, Onoff och Siba bygger nu nya butiks-miljöer för att inspirera och sälja helhetslösningar.

Siba visar ett fullskaligt digitalt hem i sitt nya varuhus på Kungsgatan i Stockholm. – Vi vill visa konkret hur ny teknik kan underlätta och förgylla vardagen. Det kommer att synas på ett eller annat sätt i många av våra butiker, säger Johanna Eurén, informationsansvarig på Siba. Tanken är att inspirera kunderna. – Det kommer inte att bli färre frågor när kunderna får upp ögonen för vad man kan göra, säger Johanna Eurén. Hon påpekar att låga priser länge har varit en förutsättning för aktörerna på hemelektronikmarknaden, men understryker att man också måste vara bra på att erbjuda rätt produkter, finnas på rätt ställen och erbjuda bra service.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.084