23948sdkhjf

Familjeföretaget blev deras baby

Unge Björn Jakobson köpte en babysitter i USA till sin brorson. Barnets mor var skeptisk men lille Nisse lyste av fröjd. Det blev början till Baby Björn, i dag ett av världens starkaste varumärken när det gäller babyprodukter.

Björn Jakobson och hans hustru Lillemor tar emot på det enkla kontoret i ett bostadsområde i Danderyd norr om Stockholm. Här arbetar tjugo personer. I Lanna i Småland finns lagret som sysselsätter ett fyrtiotal. Därifrån skeppas alla leveranser över hela världen. Företaget omsätter i dag drygt 260 miljoner och produkterna säljs i 23 länder. I USA, Spanien, Australien och Japan är varumärket väl etablerat, och även i de nya EU-länderna börjar försäljningen komma i gång. - Mycket av vår framgång beror på att vi är ett svenskt familjeföretag. Vårt varumärke är byggt kring säkerhet, svensk design, och att våra produkter verkligen är innovativa och uttänkta för att ge spädbarn och deras föräldrar en så glädjefylld och behaglig tillvaro som möjligt, säger Björn Jakobson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047