23948sdkhjf

Prao - fyra bokstäver som betyder mycket

Äntligen har det blivit klart för alla marknadsförare att ett företags värderingar, etik och att man är en del av samhället är en väsentlig del av varumärket/konceptet (Corporate Citizenship eller CSR, Corporate Social Responsibility). Det har till och med blivit basen, skriver Mats Wallin i sin krönika.

Övriga delar som bygger varumärket är produkter och tjänster, extern kommunikation, medarbetarna och mötesplatser med kunden (fysiska och virtuella). Sponsring är i större företag en fråga för marknadsavdelningen. Här bör företagen ställa krav på kortsiktiga resultat av satsningar som görs, även de som har ett socialt eller samhälleligt innehåll. CSR är en företagsledningsfråga. En vanlig definition på CSR är: ”Företag som engagerar alla sina medarbetare och sina resurser för att göra gott i samhället, det underliggande syftet är att förbättra samhället och människors livskvalitet, samtidigt som det skall leda till långsiktiga fördelar för företagets affärer”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078