Stadium i fäders spår
Stadium har gått in som huvudsponsor till Vasaloppet. Samarbetet stärker båda varumärkena. Stadium ökar sin andel av längdskidmarknaden, och Vasaloppet behåller sin attraktionskraft i alla åldersgrupper.
Samarbetet mellan Stadium och Vasaloppet startade år 2000. Med växande framgång har Stadium genomfört årliga aktiviteter i anslutning till Vasaloppet. Nyligen tecknade Stadium ett huvudsponsorsavtal som gäller 2005-2009. Vasaloppets vd, Mats Budh, är nöjd: - Samarbetet med Stadium hjälper oss att kommunicera Vasaloppets själ till marknaden. Stadium har 500 000 VIP-kunder som de bjuder in till event i butikerna. De hjälper också till att arrangera Lilla Vasaloppet för barn, som är på 90 meter, med blåbärskontroller som heter Evertsberg och Mångsbodarna, och som körs vid förskolor och lågstadieskolor. I år kör 100 000 barn Lilla Vasaloppet, och om tre år siktar vi på att 300 000 barn ska köra.