23948sdkhjf

Ny vd på Brio

Leksaksföretaget byter vd, tillsätter varumärkeschef och återkallar prognosen om förbättringar för 2005. Ökad satsning på produktutveckling och nytänkande i marknadsföringen framgångsstrategi för Brio.

Brios vd Tomas Persson lämnar företaget efter fem år och ersätts av Thomas Bräutigam som tillträder senast första juni 2005. Fram till dess går styrelseledamoten Åke Fredriksson in som tillförordnad vd. Bräutigam kommer närmast från barnvagnsförsäljaren European Nursery group, Eng där han var koncernchef. Eng ägs till hälften av Brio. Han har också varit vd på Tretorn Sweden. Ny i Brioledningen är även Claes von Hauswolff som blir vice vd och varumärkeschef. von Hauswolff är en av grundarna bakom varumärkesbyrån BAS Brand Identity, där han bland annat har arbetat med varumärken som Lego, Ica, Ikea, Nike, NK och Stadium. Han tillträder tjänsten den 1 februari 2005. Samtidigt med ledningsförändringarna drar Brio tillbaka den tidigare prognosen för 2005, men står fast vid att åtgärdsprogrammet som påbörjades 2003 kommer att ge positiva effekter under 2005, meddelar Brio.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.203