23948sdkhjf

Vivo öppnar saluhall

Igår invigdes den utbyggda Vivobutiken på Rålambsvägen i Stockholm. Tredubblad säljyta med plats för såväl huvudkontor som saluhall. – Inga lågpriskedjor inom Vivo, säger utvecklingschefen.

Vivo Matpressen på Kungsholmen i Stockholm återinvigdes igår efter en tids ombyggnad. Säljytan ökade från 500 till 1 830 kvadratmeter och sortimentet från 9 000 till 12 500 artiklar initialt, berättar Vivos butiksutvecklingschef Magnus Ros. I den nya butiken har man satsat på bildkommunikation: stora bilder på olika maträtter visas i samband med varorna man vill sälja. - Varje Vivobutik är anpassad till omgivningen, säger Ros. I närheten av den här butiken bor många unga, så vi har satsat på färskvaror, bland annat med en saluhall. Men bildkommunikation är något vi kommer att använda mer av i alla butiker. Vivo har idag inga planer på att lansera ett lågpriskoncept för att möta konkurrensen från nya aktörer - Vi kommer inte att lansera någon lågpriskedja med 1 000 artiklar som Lidl eller Netto. Men vi har olika butiker med olika prisfokus. Våra minsta butiker har ett sortiment på 6 000 artiklar, säger Ros. Handlare i Vivo Matpressen är Lars Thelin, som drivit butiken sedan 1977. En trappa upp, med utsikt över saluhallen, flyttar Vivo Stockholms huvudkontor in den 15 april.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078