Missnöje med klädkedjor
I undersökningsföretaget CFIs kundnöjdhetsundersökning bland klädkedjornas besökare hamnar snittnöjdheten på 64 av 100. Det är obetydligt högre än försäkringsbranschen och elbranschen vilka som bekant haft stora imageproblem på sistone. När det gäller nytänkande ligger klädhandeln dåligt till. - Till och med bensinbolagen upplevs som mer nytänkande, säger Johan Sundh, projektledare på CFI Group som genomfört undersökningen. Ett undantag är H&M som upplevs som nytänknade, 77 indexpoäng av 100, följt av Vero Moda 70. Sämre går det för Dressmann, Lindex, Kappahl och Brothers som hamnar strax över 50 indexpoäng. Dressmann kan dock trösta sig med att man toppar indexlistan totalt med 67 indexpoäng. H&M kan söka styrka i det faktum att 40 procent av de tillfrågade klädköparna inleder sin köptur i någon av kedjans butiker. Det rapporterar Dagens Industri.