23948sdkhjf

Vivo lanserar dollarstorekoncept

Vivo Stockholm lanserar under senhösten ett nytt non-food sortiment, Smartys, som kommer att finnas i ett trettiotal Vivo-butiker, samt i en fristående butik i Hagsätra Centrum som öppnas på torsdag.

- Smartys är ett dollarstorekoncept som utvecklats speciellt för den svenska marknaden. Konceptet lanseras via shop-in-shop-lösningar på Vivo, säger projektledaren Mikael Lindström. Han hoppas kunna öppna fler Smartysbutiker framöver. Varumärket ägs av ett fristående bolag, Bot Northern Europe, där 19 Vivohandlare är delägare. - En dollarstore är en butik där allt kostar en eller två dollar. Smartys har tre fasta prispunkter, 10, 15 eller 20 kronor, och vi uppnår bästa möjliga kvalitet för priset genom att vi köper stora volymer direkt från tillverkare i lågkostnadsländer. Vi har nio olika produktgrupper med nära 600 olika produkter. I sortimentet finns husgeråd, djurprodukter, kontorsvaror, leksaker och mycket annat, berättar Lindström. - I USA finns det numera fler dollarstores än supermarkets. Konceptet gillas av amerikanerna, men de butiker vi har sett är ganska fula och röriga. Vi ville göra något snyggt, sger Magnus Bergkvist, delägare i Smartysbutiken i Hagsätra. Butiken har designats av Tommy Åkerblom som lagt sig vinn om att skapa en fräsch miljö med enkla medel. - Kunden ska lockas av fräschören. Priset ska vara en glad överraskning, säger Åkerblom.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069