23948sdkhjf

Sony rullar ut ny butikskedja

Sveriges första Sony Center öppnade på måndagen i Uppsala. Stockholm och Sundsvall står på tur.

- Vi startar Sony Center för att kunderna ska få ut 100 procent av produkterna, säger Mikael Hagman, vd Sony Sverige. Våra kundundersökningar har visat att kunderna bara nyttiggör 25 procent av produkternas potential. De lär sig basfunktionerna, men de flesta har inte tid, kunnande och intresse att sitta själva med en teknisk manual och lära sig använda finesserna. På de stora hemelektronikkedjorna är personalen inte tillräckligt kunnig för att guida rätt. På Sony Center finns det kunnig personal som både kan leverera, installera och svara på alla frågor kunden kan tänkas ha. Sonny Fjellström äger Sony Center i Uppsala. Den nya butiken ligger vägg i vägg med Fjellströms familjeföretag Allradio, som funnits i Uppsala sedan 1940. - Vår affärsidé har alltid varit kunskap och service, och när möjligheten att starta ett Sony Center dök upp, kändes det helt rätt, säger Sonny Fjellström, som inte är rädd att kundunderlaget för Allradio ska minska: - Den nya butiken kommer säkert att dra kunder till det här läget. Göran Lindahl , styrelseledamot i Sony Corporation förrättade invigningen. Han berättar att Sony Centers har blivit en stor succé både i Japan, USA, Irland, Storbritannien och på kontinenten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.085