23948sdkhjf

Kunderna vill köpa våra arbetsplagg

NORRTÄLJE (DH). Butikskedjan Granit utvidgar konceptet och börjar sälja kläder nästa år.

– Det blir en liten kollektion baskläder till att börja med, avslöjade Susanne Liljenberg, en av de två ägarna, när hon framträdde på Nordiska detaljhandelshögskolans managementdag i Norrtälje förra veckan. Både Susanne Liljenberg och ägaren Anett Jorméus, som startade Granit för sju år sedan, har erfarenhet från klädbranschen. Bägge har arbetat med varumärkena Solo, Polo och Ralph Lauren. Förvaringsartiklar för hem och kontor, inredningsprodukter för kök och badrum, kryddor och kaffe är exempel på varuområden som Granit hittills har ägnat sig åt. Varför nu också kläder? – Ofta frågar våra kunder om det går att köpa kläderna som våra medarbetare bär, säger Eva-Lena Degerhäll, marknadsansvarig hos Granit. – Enkla munkjackor och t-tröjor, men även mammakläder, är plagg som både kunder och anställda gillar, säger hon. Susanne Liljenberg vill ännu inte berätta mer om kollektionen än att det blir bekväma trikåkläder som tröjor, byxor, linnen och strumpor för både dam och herr.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14