23948sdkhjf

New Wave ångar på

New Wave Group presenterar en stark delårsrapport och ökar snabbt, både resultat och omsättning. Därför har man hamnat på 59e plats i Europe 500s topplista över Europas snabbast växande företag. Nu ska man etablera fler varumärken på de utomnordiska marknaderna, säger vice vd Göran Härstedt.

Profil- och arbetsklädkedjan New Wave Group gör ett starkt tredje kvartal. 59a på snabbväxartoppen i Europa. Nu satsar man vidare utomlands. När företaget idag presenterar sin delårsrapport kan man redovisa en omsättningsökning för tredje kvartalet, juli-september, med 27 procent till 525 Mkr, och en resultatökning efter finansnetto med 62 procent till 22,9 Mkr. Styrkta av det goda resultatet fortsätter New Wave att etablera nya varumärken på de utländska marknaderna. - Det är bara i Sverige vi har alla våra varumärken. På andra marknader börjar vi med ett fåtal men efterhand fyller vi på med fler varumärken, berättar vice vd Göran Härstedt. Under januari-september ökade försäljningen med 23 procent till 1 590 (1 297) Mkr. Resultatet efter finansnetto förbättrades med 22,9 Mkr till 106,2 (83,3) mkr. Resultatet efter skatt ökade till 78,6 (62,2) Mkr och vinst per aktie till 2,56 (2,10) kr. Affärsområde Profils försäljning ökade med 35 procent till 1 070 (791) mkr. Resultat efter finansiella poster ökade med 17,7 Mkr till 80,8 (63,1) Mkr. Affärsområde Detaljhandels försäljning ökade med 3 procent till 520 (506) Mkr. Resultat efter finansnetto ökade med 5,3 mkr till 25,5 (20,2) Mkr.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063