23948sdkhjf

Cloetta Fazer ökade under Q3

Chokladfabrikörens satsning på säkra kort gick hem.

Cloetta Fazers försäljning ökade under tredje kvartalet med 7 procent till 742 Mkr (695). Volymökningen blev 3 procent jämfört med motsvarande period förra året. Försäljningen av de prioriterade varumärkena ökade med 13 procent i volym. Rörelseresultatet under Q3 ökade med 35 procent till 96 Mkr (71). Cloetta Fazer-koncernens nettoomsättning under årets nio första månader ökade med 1 procent till 2.102 Mkr (2.075) jämfört med motsvarande period förra året. Resultatet efter finansiella poster uppgick för niomånadersperioden 2004 till 260 Mkr (228), vilket är en ökning med 14 procent. – Vår strategi att koncentrera oss på de starkaste varumärkena har varit framgångsrik, förklarar Cloetta Fazers koncernchef Karsten Slotte i en kommentar till delårsrapporten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094