Målet: Inte en missnöjd kund
Täby centrum vill ha hundra procent nöjda kunder. Därför startar man nu vad som kan kallas landets största utbildningssatsning för ett köpcentrum. Närmare 2 000 anställda och butikschefer ska svetsas samman för att möta den allt tuffare konkurrensen.
– Är ni beredda att ta ansvar för hundra procent nöjda kunder sommaren 2006? – Ja! – Men det startar inte 2006 utan det startar nu. Är ni beredda på det? – Ja! Det liknar närmast ett väckelsemöte när utbildningsledaren Mats Lewin från konsultföretaget Skandinaviska ledningsgruppen, SLG, peppar ett fyrtiotal butikschefer som samlats i SF-bion i Täby centrum. I flera omgångar de senaste veckorna har butikschefer och anställda samlats i biografen för kick off-möten för projektet ”100 %”. Köpmannaföreningen har tillsammans med centrumledningen och fastighetsägaren Rodamco beslutat sig för en satsning som ska se till att Täby centrum har den bästa servicen.