23948sdkhjf

Service ska rädda Micro

- Vi måste komma bort från lågprisstämpeln. Nya vdn vill att service, varumärken och livsstil ska vända förlust till vinst för bildelshandlaren.

Micros vd sedan en månad tillbaka, Kristina Jarring, ska ändra bildelshandlarens profil. Egna varumärken försvinner och ersätts av etablerade, butiksytan krymper från 1 000 till 3-500 kvadratmeter när reservdelar flyttar bakom disken. Micro ska också satsa på bättre service, kundbemötande inom 30 sekunder, och på livsstilsprodukter till målgruppen 18-25 år. - Micro var tidigare som Ikea. Lågt pris och ingen service. Men service är avgörande idag när produktutbudet är så pass likartat, säger Jarring till Dagens Industri. När Bilia tog över ägandet efter Ikano 2000 var omsättningen 260 Mkr. Förra året var omsättningen 160 Mkr och resultatet en förlust på 16 Mkr, och Bilia har luftat planer på att sälja Micro. Ny vd på Micro 2004-08-31

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078